Livets kommande liv...

Nu hade jag tänkt visa mig ifrån min snyggaste sida,alltså inte hur jag ser ut ifrån profil, utan mer visa mig ifrån vad jag tycker att jag är rätt duktig på. Mina tankar angående konfirmationstiden. Jag skulle nu göra en slags vittnesbörd en reflektion eller en sammanfattning om konfirmands tiden.  Jag hade aldrig för avsikt att hoppa av konfirmationen. Utan jag skulle genomföra detta mål. Jag menar man gör bara detta en gång i sitt liv, om jag skulle hoppa av skulle jag troligtvis bara få ångest.

 

Ni vet säkert själva hur de är att bli sedd. När man får ögonkontakt med en människa. Den känslan har jag fått denna konfirmands tid. Jag har fått ögonkontakt med Gud. De var som att en blixt slog ner i mig när jag väl uppfatta att de var Guds ögon jag såg in i. De var en annorlunda känsla. De var inte den varma blicken man fick ifrån sina föräldrar och de var inte heller den kalla blicken man får från en främling. De var en igenkännande blick. Som att gud redan kände mig. Men de klart. Han har ju skapat mig. Att titta in i hans ögon var som att uppleva allt underbart på en och samma gång. De var som att bada i de varmaste vatten, de var som att kyssa sin älskade. För er som inte tror på gud låter detta bara som strunt prat men detta är en sann verklighet. Denna sanna verkligheten kan bekräftas av mig som börjar känna mig kristen plus alla de andra människor som finns på vår planet som också tror på Gud och Jesus.

 

Jag skulle kunna väva in några meningar om mina förhoppningar framöver, eller saker jag skulle vilja be om. De enda jag vill är att de blir en bra framtid, vi skulle kunna be om livets kommande liv. Så jag avslutar med att säga att jag hoppas att ni får en trevlig dag och ett bra kommande liv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0