Varför konfirmation?

Varför ska man ha konfirmation? Eller varför ska man konfirmera sig? Den frågan frågar jag mig själv varje gång vi har konfa-träffar. Varför konfirmerar jag mig? De allra flesta verkar göra de för deras belöning efteråt. Är jag den enda person som känner att de är en del av livet. Att konfirmera mig. De känns verkligen som de är en sak man måste göra. Jag menar man måste ju äta och man måste också konfirmera sig. Så känner jag. Men så är de inte för alla. Jag är nog ändå halvt kristen eftersom jag konfirmerar mig. De känns som jag har fått tecken på något sätt. 

Kommentarer
Postat av: Kjell

Hur såg det tecknet ut?

2011-01-26 @ 12:05:16
URL: http://www.bildning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0