Hierarki helvete??

Skulle jag återknyta till tidigare inlägg? Jomen det kunde jag väl självklart göra! Livets jävla hierarki, vad var det egentligen för påhitt? Att man skulle gå runt och vara någon som man egentligen inte var, fanns det egentligen någon jävla vits med det?

Hierarki tolkas olika beroende på vem du är, men hierarki för mig är väl ungefär livets trappa och ju längre upp man kom desto mer syntes man. Om jag ska dra något exempel bara så kanske jag säger såhär: Ottilia Andersson, 35 år lever i sin lilla lägenhet i Lödöse. Där lever hon utan någon som helst uppmärksamhet. Hon kan dalta runt bland karlar, hon kan bedra, hon kan fuska med skatten utan att det nästa dag står på löpsedlarna. Medan Fredrik Reinfeldt istället lever annorlunda. Varenda steg som görs syns i media innan han ens själv hinner tänka efter och reflektera. Var detta ett obegripligt inlägg? Eller förstår ni också vad jag menar?
Jag satt och tänkte häromdagen att leva livet som het kändis anses vara kul, men det kan också göra livet till ett helvete. Det enda som krävs är ju egentligen ett litet litet snedsteg om något uttalande så får man den där stämpeln: Ah just det, den där gubben som kallade mig för .... Ottilias bortgömda liv kanske var rena drömmen för Fredrik? Eller var det tvärtom? Ville Ottilia leva som Fredrik? Jag vet faktiskt inte om jag nu svävade iväg men med dessa rader sammanfattar jag hierarkin! / KarlAlex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0